Čtyřboj – OK
V úterý 6. května 2025 jsme na hřišti školy uspořádali opět po roce okresní kolo Atletického čtyřboje. Vzhledem k malému počtu přihlášených škol se mohlo uskutečnit pro všechny kategorie žactva – mladšího i staršího v jeden den. A tak jsme změřili své síly s boleslavskou 2. ZŠ, 5.ZŠ a 7.ZŠ a oběma benáteckými ZŠ – ZŠ Benátky nad Jizerou, Husovo náměstí a ZŠ Benátky nad Jizerou, Pražská. Soutěž začíná pro obě kategorie během na 60 metrů a končí vytrvalostí – tedy během na 600 metrů (respektive 800 metrů starších dívek) a 800 metrů (respektive 1000 metrů starších chlapců). Mezi běhy žáci a žákyně absolvují skok daleký nebo skok vysoký a hod míčkem, starší hod míčkem v kombinaci s vrhem koulí. Soutěží pětičlenné družstvo a díky tomu, že každý absolvuje všechny čtyři disciplíny, patří závod mezi náročnější. Organizaci závodu, které se zhostila 8.A, a samotné disciplíny jsme zvládli na výbornou, pouze v jedné kategorii, a to v kategorii mladších dívek jsme získali „pouze“ stříbrné medaile, v ostatních kategoriích jsme nezaváhali a odnesli si zlato. 🥇🥇🥇Vzhledem k tomu, že Krajská rada AŠSK nepořádá kolo krajské a ani to nevypadá na realizaci kola republikového, jednalo se o nepostupovou soutěž – tedy o okresní finále. 😉 Děkujeme všem za organizaci a za atletickou reprezentaci.


Čarodějnice
Za krásného slunečného počasí se uskutečnil, stejně jako každý rok, projektový den ČARODĚJNICE. V rámci tohoto projektu naši páťáci připravili pro své mladší spolužáky pestrý program plný zábavy a poučení. Žáci se zaměřili na témata spojená s čarodějnicemi a pro své spolužáky připravili v lesoparku Štěpánka řadu soutěží zaměřených na jejich paměť a pohybové dovednosti. Děti se učily rozeznávat byliny nebo stavět různé typy ohnišť. Součásti aktivit byla čarodějnická překážková dráha, prolézání pavučinami, hod na cíl . . . Na závěr společného dne nechybělo opékání buřtů u připraveného ohně, čímž si všichni nejen zpestřili den, ale také si užili příjemné chvíle strávené v přírodě. Těší nás, že se žáci aktivně zapojili do práce na projektu a že si odnesli nejen nové znalosti, ale i radost ze společného tvoření a poznávání.



6️⃣. místo na kraji
Po postupu z okresního kola jsme vyrazili do Benešova na krajské kolo Štafetového poháru.
První závod běželi dívky a chlapci ze čtvrtých a pátých tříd a to 8 x 100 m. S časem 2:06,04 si doběhli pro čtvrté místo. Ihned po nich ve stejném závodě startovali mladší dívky a chlapci z druhých a třetích tříd. Těm čas 2:19,56 stačil na místo osmé. V součtu těchto dvou časů jsme se drželi na šestém místě. Po doplňkových disciplínách v hodu medicinbalem a skoku z místa snožmo se dle pořadí běžely běhy 8 x 200 m. V tomto běhu náš výběr dvou dívek a chlapců starších a dvou mladších v čase 4:32,82 vybojoval šesté místo.
V celkovém pořadí v součtu všech tří časů a konkurenci jedenácti škol si naši reprezentanti vezou domů krásně 6️⃣. místo. Obhájili tak název školy ŠESTKA.
Všem reprezentantům ve složení Pokovičová Lola, Malík Mikuláš, Shliufina Eva, Rauscher Dominik, Tětková Nela, Janků Nela, Míšek Kryštof, Nowak Viktor, Baláková Gabriela, Blažek Šimon, Kraus Jakub, Šrajerová Aneta, Tumová Karolína, Vaňousek Ondřej, Košvancová Karina a Dvořák Tomáš děkujeme a těšíme se na jejich další sportovní úspěchy. 👏👍



Zítra celá země
Deváťáci si ve všech třídách vyzkoušeli formu prožitkové pedagogiky v podobě workshopů, které připravila organizace Post Bellum ve spolupráci s městem Mladá Boleslav a Nadačním fondem Škoda Auto. Projekt, který připomíná sametovou revoluci a přibližuje historické události roku 1989. Vyplatilo se s touto akcí počkat na konec školního roku, kdy se žáci věnují tématům komunistické éry v Československu ve 2. polovině 20. století. Žáci si tak mohli připomenout charakteristiku jednotlivých dekád pomocí interpretace obrázků a textů. Vžili se do role fiktivních studentů s různým společenským postavením rodin v závislosti na politice. Nakonec se ponořili přímo do událostí 17. listopadu 1989 a sametové revoluce. Akce rozvíjela nejenom kritické myšlení, ale další kompetence, jakou jsou schopnosti logicky uspořádat hlavní myšlenky a formulovat je v souvislostech nebo vnímat individuální rozdíly a chápat principy norem či zákonů. Byla tedy platnou součástí výuky historie na naší škole.




